sunnuntai 18. tammikuuta 2009

Iso koira

Jouduin käyttämään kaikista syyttävintä ilmettäni, jotta sain mamman vihdoin koneen ääreen ja kirjoittelemaan kuulumisiani. Mamma on ollut hyvin hyvin laiskana viimeiset pari kuukautta. Pahoittelen.

Olen kasvanut isoksi koiraksi. Viimeisten mittausten perusteella painan noin 29 kiloa ja säkäni on noin 57 cm. Olen siis tyttökoiraksi melko isokokoinen; isoluinen, sanoopi mamma. Jännityksellä mamma ja pappa odottavat, vieläkö venähdän tästäkin. Jotain muutakin mamma odottaa tapahtuvaksi, mutta olen vielä antanut mamman odottaa. Sitä varten minulle ostettiin jo pöksytkin, viininpunaiset mustilla pitsikoristeilla.

Viime vuoden puolella suoritin loppuun UMN:n järjestämän toko-kurssin. Minun pitäisi nyt osata seurata, maata paikoillani ja tulla tyylikkäästi kutsusta luokse. Näitä juttuja treenaillaan mamman kanssa kahdestaan aina silloin, kun minulla riittää keskittymiskykyä. Tämän vuoden puolella aloitin myös uintiharrastuksen. Emppu kaverini kanssa olen päässyt nyt jo kahdesti Hyvinkään koirauimalaan pulikoimaan. Ensimmäisellä kerralla jännitin hieman, mutta kun hoksasin mistä on kyse, en olisi tullut altaasta pois ollenkaan.



Ensimmäinen joulukin oli oikein kiva. Sain paljon lahjoja, joista löytyi mm. hieno punainen frisbee ja possunkorvia. Nam. Viikonmittaisella joululomalla pääsin peuhaamaan lumessa Tinka-koiran kanssa ja syömään nakkeja mahan täydeltä. Nam. Kotiin päästyäni olin niin väsynyt, että nukuin kokonaisen päivän putkeen.



Nyt odottelen innoissani helmikuuta, jolloin pääsen taas maalle. Tällä kertaa saan viettää mummulassa jopa kolme viikkoa, kun mamma ja pappa karkaavat jonnekin maailmalle. Muussa tapauksessa olisin hyvin loukkaantunut siitä, että jättävät minut jälkeen, mutta kun tiedän myös pääseväni lomalle luonnon keskelle, annan heille anteeksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti